Dzień 18 listopada 2024 roku rozpoczął się dla dwudziestu trzech uczniów z klas piątych do ósmych ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Starym Sączu pod błękitnym niebem. Ten poniedziałkowy poranek był również dniem, w którym udali się na odkrywanie uroków Beskidu Sądeckiego, z jednoczesnym doskonaleniem umiejętności języka angielskiego, realizowanego w ramach innowacji pedagogicznej wprowadzonej w roku szkolnym 2024/2025 pod okiem instruktorów – Agnieszki Obrzud, Beaty Damasiewicz i Macieja Rejowskiego.
Początkiem ich górskiej przygody było miasteczko Łomnica Zdrój. Już podczas podróży pociągiem, młodzi adepci języka angielskiego otrzymali zestaw materiałów dydaktycznych, które miały okazać się niezwykle przydatne na szlaku. Wśród nich znajdowały się słowniczki angielsko-polskie oraz kolekcja angielskich fraz związanych z poradami. Na stacji kolejowej otrzymali też zadanie do wykonania – musieli opracować w parach lub trzyosobowych zespołach wskazówki dla początkujących turystów. W tej roli występowali koordynatorzy projektu. Na stworzenie instrukcji mieli 30 minut.
Następnie rozpoczęli marsz przez Łomnicę Zdrój, planując w języku angielskim, jak krok po kroku przygotować się do bezpiecznej wędrówki po górach. Mając przed oczami malownicze krajobrazy jesiennej Łomnicy Zdrój, doradzali swoim 'nowicjuszom’ w języku angielskim, doskonale radząc sobie z zaplanowanym wyzwaniem językowym.
Po kilkukilometrowym marszu nadszedł czas na kolejne zadanie. Każdy uczestnik otrzymał papierowy pasek z jedną angielską wskazówką dotyczącą bezpiecznego trekkingu, którą musieli zapamiętać. Po dotarciu na polanę niedaleko lasu wszyscy zebrali się w kręgu i dzielili się swoimi radami, które inni próbowali tłumaczyć na język polski. Po wykonaniu tego zadania, grupa ruszyła dalej leśną ścieżką w kierunku Jarzębaków.